qr kod na stranku

Oplatí sa študovať - základné školy

Žiakovi základnej školy môže byť poskytnuté štipendium vo forme preplácania cestovného, dotácie na podporu výchovy k stravovacím návykom dieťaťa ohrozeného sociálnym vylúčením, dotácie na podporu výchovy k plneniu školských povinností dieťaťa ohrozeného sociálnym vylúčením. V prípade štipendia poskytovaného vo forme preplácania cestovného je jedinou podmienkou vzniku nároku na štipendium dochádzka do školy mimo trvalého bydliska, resp. mimo trvalého bydliska v rámci určeného obvodu. Štipendium je v tomto prípade de facto odmena za to, že si rodič plní svoje zákonné povinnosti, čo z pohľadu právnej uvedomelosti a právnej zodpovednosti rodičov za deti považujeme za neprípustné.

Ďalej, odstupňovanie výšky štipendia (pre ktorýkoľvek stupeň formálneho vzdelávania) spôsobom, kedy je žiakom, resp. študentom v relatívne širokom intervale poskytovaná rovnaká výška štipendia a pri najmenšom prekročení tohto intervalu je výška priznaného štipendia značne rozdielna, nepovažujeme za motivačné.


https://www.iz.sk/sk/projekty/socialny-system/oplati-sa-studovat/zakladne-skoly
ikona Sociálny systém

Sociálny systém – skutočnosť a vízia

Cieľom aktivity je zviditeľniť ucelený obraz o problematike sociálneho systému v podmienkach Slovenska. Hlavným cieľom je začať odbornú diskusiu na tému zásad, cieľov a aktivít sociálneho systému, z ktorého potom môžu vychádzať jednotlivé vykonávacie zákony. Aktivitu realizujeme prostredníctvom projektu Verejné politiky zamestnanosti.. . .

ikona Verejné politiky zamestnanosti

Projekt Verejné politiky zamestnanosti

Inštitút zamestnanosti realizuje projekt Verejné politiky zamestnanosti cez Program podpory mimovládnych organizácií v rámci Finančného mechanizmu Európskeho hospodárskeho priestoru. Projekt je podporený Islandom, Lichtenštajnskom a Nórskom prostredníctvom Programu Aktívne občianstvo a inklúzia, ktorý realizuje Nadácia Ekopolis v spolupráci s Nadáciou pre deti Slovenska a SOCIA – nadácia pre sociálne zmeny. Prinášame Vám podrobnosti o realizovanom projekte.. . .