- O nás»
-
- Učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Zmeny v roku 2024
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Minimálna mzda
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
- Zubári
- Sestry
- Farmácia
- Reforma dôchodkového systému
- Dôchodková kalkulačka
- Lekári
- Strieborná ekonomika
-
-
- Nová metodika miery nezamestnanosti
- Regionálne rozdiely vo V4
- Regionálne rozdiely v DHN
- Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
- Vývoj NRO12
- Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
- Podrobné štatistiky NRO
- Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
-
- Priemerná mzda
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Inflácia
- Životné minimum
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Porovnanie dôb dožitia
- Rodové rozdiely
- Nezamestnanosť mladých a NEET
- Minimálna mzda v EÚ
- Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
- Podiel miezd na HDP
- Dlhodobá nezamestnanosť
- Miera zamestnanosti
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
- Miera nezamestnanosti
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Kraje Slovenska
- Nezamestnanosť v regiónoch
- Dataset okresných údajov
-
-
- Projekty a aktivity
-
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
- Integračná suma
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Zdroje financovania
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
- Komunitné služby
-
- Minimálne mzdové nároky
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Výplata mzdy
-
- Potvrdenie o zamestnaní
- Pracovný posudok
- Preplatenie nevyčerpanej dovolenky
- Výplata náhrady mzdy
- Odchodné
- Odstupné
- Zodpovednosť za škodu
- Pracovný čas a prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
- Projekt SKRS
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
- Knižnica
- Zdravotne postihnutí
-
- Miesto pre každé dieťa
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
-
- Všetky správy
- Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Aktivačné práce
- Kontakt
Administratívna nenáročnosť
Získanie potrebnej pomoci má byť primárne podmienené splnením obsahových podmienok, nie prekonaním administratívnych prekážok. Pomoc by mal dostať ten, kto ju reálne potrebuje, a nie ten, kto sa dokáže prehrýzť administratívou. Administratívna náročnosť pre potenciálneho poberateľa by mala byť čo najmenšia, a to aj za cenu zvýšenej administratívnej náročnosti na strane úradu.
Súčasná legislatívna úprava požaduje viacero administratívnych povinností (okrem tých spomenutých v kapitole Jednoduchšie verejné povinnosti), ktoré možno odstrániť. Či už ide o kratšie a prehľadnejšie tlačivá, zjednodušenie doručovania, alebo užšiu spoluprácu so sociálnym pracovníkom.
Administratívne úkony poberateľa majú aj svoje pozitívne aspekty – poberateľ vie, vďaka čomu mu stúpli príspevky a vie tak korigovať svoje správanie. Napríklad tlačená forma vysvedčenia dáva sociálnym pracovníkom priestor na osobnú pochvalu alebo pokarhanie.
Naopak, administratívna záťaž úradu by sa znižovať nemala, keďže je to práve úrad, ktorý rozhoduje o formálnom uznaní stavu hmotnej núdze. Úlohou úradu je dôkladne preverovať každú jednu žiadosť, pričom dôkladnosť môže byť zaručená len určitou (vhodnou) mierou administratívnej záťaže. V rámci nej by mali byť ošetrené aj prípady, ktoré súčasná legislatíva nerieši (nerieši dostatočne, resp. vôbec alebo nespravodlivo), avšak ktoré umožňujú prístup k pomoci aj neoprávneným osobám. Práve úrad je tým podstatným článkom v systéme sociálnych dávok, od rozhodnutia ktorého závisí celkový počet a štruktúra poberateľov pomoci. Preto všetky zásady popísané v kapitolách Bankový účet pre každého, Zodpovedné narábanie s majetkom, Osobitný príjemca ako štandard či Krátka reakčná doba zvýšia administratívnu záťaž úradov, čo je ale nízka cena v porovnaní s efektom, ktorý prinesie sfunkčnenie sociálneho systému. Z pohľadu daňového poplatníka je určite žiaducejšie mať síce drahší sociálny systém, ktorý ale plní svoj oprávnený cieľ.
Spoločným pôsobením administratívnej nenáročnosti pre žiadateľov a administratívnej náročnosti na strane úradu vznikne zvýšená motivácia oprávnených poberateľov zamestnať sa hoci aj na krátky čas. Aby sme mohli toto dosiahnuť, nesmie sa oprávneným poberateľom javiť systém ako zložitý a ťažkopádny. Naopak, osobám v núdzi by mala byť umožnená aj krátkodobá práca s tým, že ich prípadný návrat do sociálneho systému nebude náročný – cieľom je podporiť každú príležitosť nezamestnaných získať pracovné návyky a skúsenosti.
Sociálny systém – skutočnosť a vízia
Cieľom aktivity je zviditeľniť ucelený obraz o problematike sociálneho systému v podmienkach Slovenska. Hlavným cieľom je začať odbornú diskusiu na tému zásad, cieľov a aktivít sociálneho systému, z ktorého potom môžu vychádzať jednotlivé vykonávacie zákony. Aktivitu realizujeme prostredníctvom projektu Verejné politiky zamestnanosti.. . .
Projekt Verejné politiky zamestnanosti
Inštitút zamestnanosti realizuje projekt Verejné politiky zamestnanosti cez Program podpory mimovládnych organizácií v rámci Finančného mechanizmu Európskeho hospodárskeho priestoru. Projekt je podporený Islandom, Lichtenštajnskom a Nórskom prostredníctvom Programu Aktívne občianstvo a inklúzia, ktorý realizuje Nadácia Ekopolis v spolupráci s Nadáciou pre deti Slovenska a SOCIA – nadácia pre sociálne zmeny. Prinášame Vám podrobnosti o realizovanom projekte.. . .
Podobné správy
Zodpovedné narábanie s majetkom, Maximálna ročná percentná miera nákladov, Zrušenie priestupkovej imunity, Riešenie špecifických prípadov, Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov, Osobný bankrot, Úloha sociálneho pracovníka, Úvery iba cez účet, Poradenstvo s oddlžovaním, Krátka reakčná doba
Rýchla navigácia
- Správy a novinky
- Projekty a aktivity
- Údaje o okresoch
- Regióny Slovenska
- Inkluzívne zamestnávanie
- Starnutie populácie
- Náhodný región: Poľsko, Juhozápadný markoregión, Dolnosliezske vojvodstvo, Vroclav