- O nás»
-
- Učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Zmeny v roku 2025
- Zmeny v roku 2024
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Minimálna mzda
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
- Zubári
- Sestry
- Farmácia
- Reforma dôchodkového systému
- Dôchodková kalkulačka
- Lekári
- Strieborná ekonomika
-
-
- Nová metodika miery nezamestnanosti
- Regionálne rozdiely vo V4
- Regionálne rozdiely v DHN
- Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
- Vývoj NRO12
- Podrobné štatistiky NRO
- Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
- Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
-
- Priemerná mzda
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Inflácia
- Životné minimum
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Porovnanie dôb dožitia
- Rodové rozdiely
- Nezamestnanosť mladých a NEET
- Minimálna mzda v EÚ
- Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
- Podiel miezd na HDP
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
- Dlhodobá nezamestnanosť
- Miera nezamestnanosti
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
- Miera zamestnanosti
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Kraje Slovenska
- Nezamestnanosť v regiónoch
- Dataset okresných údajov
-
-
- Projekty a aktivity
-
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
- Integračná suma
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Zdroje financovania
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
- Komunitné služby
-
- Minimálne mzdové nároky
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Výplata mzdy
-
- Potvrdenie o zamestnaní
- Pracovný posudok
- Preplatenie nevyčerpanej dovolenky
- Výplata náhrady mzdy
- Odchodné
- Odstupné
- Zodpovednosť za škodu
- Pracovný čas a prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
- Projekt SKRS
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
-
- Miesto pre každé dieťa
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
- Zdravotne postihnutí
- Knižnica
-
- Všetky správy
- Mzdová kalkulačka je doplnená o daň z finančných transakcií
- Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Aktivačné práce
- Kontakt
Načo je nám Inštitút zamestnanosti, keď máme štatistický úrad?
Spolumajiteľ Železiarní Podbrezová a predseda Klubu 500 Vladimír Soták v článku autorov Lukáša Pardubského a Martina Kóňu: Vladimír Soták: Súčasná vláda je lepšia, než bola tá Dzurindova uverejnenom v HN 30. 7. 2007 deklaruje nasledovné:
„Načo sa teraz skúmajú veci, ktoré nikdy nebudú aplikované? Vždy sa vymýšľajú nové hlúposti. Načo je nám Inštitút zamestnanosti, keď máme štatistický úrad?“
Dovoľujeme si ohradiť sa proti tomuto veľmi nepresnému vyjadreniu a porovnávaniu dvoch inštitúcií, ktoré majú pomerne odlišné ciele. Podobným spôsobom by sme predsa mohli to isté povedať o cieľoch RÚZ a AZZZ v porovnaní s Klubom 500.
Pre porovnanie: Inštitút zamestnanosti (IZ) ako mimovládna nezisková organizácia sa vo svojich aktivitách zameriava na:
- podporovanie teoretického myslenia verejnosti,
- analýzy a výskum ekonomických procesov prebiehajúcich v Slovenskej republike a v zahraničí,
- zhromažďovanie informácií, spracovávanie štúdií a ich publikovanie pre potreby štátnych i neštátnych subjektov,
- zhromažďovanie a analýzu dát trhu práce na Slovensku a v zahraničí,
- propagáciu výsledkov výskumu trhu práce medzi odbornou i širokou verejnosťou,
- monitorovanie aktivít na trhu práce a na poli jeho aktívnych politík.
zatiaľ čo ŠÚ SR ako štátna inštitúcia v súlade so zákonom o štátnej štatistike:
- vypracúva a zverejňuje koncepciu štátnej štatistiky,
- zostavuje v súčinnosti s ministerstvami a štátnymi organizáciami program zisťovaní,
- určuje metodiku štatistických zisťovaní, zhromažďuje a spracováva štatistické údaje,
- určuje metodiku vedenia systému národných účtov a zostavuje národné účty,
- vytvára, zverejňuje a spravuje v súčinnosti s ministerstvami a štátnymi organizáciami štatistické klasifikácie, číselníky a registre,
- určuje spôsob tvorby registrov, prideľuje a oznamuje identifikačné čísla,
- vypracováva analýzy vybraných charakteristík sociálno-ekonomického a ekologického vývoja Slovenskej republiky,
- spolupracuje s medzinárodnými orgánmi a organizáciami pri zavádzaní štandardov a klasifikácií v oblasti štatistiky,
- organizuje a vykonáva reprezentatívne výskumy verejnej mienky o sociálno-ekonomických otázkach,
- zverejňuje výsledky štatistických zisťovaní za SR a za jednotlivé územné a správne celky, pravidelne
- plní špecifické úlohy v oblasti prípravy volieb a referend a spracovaní ich výsledkov.
- informuje verejnosť o sociálno-ekonomickom a demografickom vývoji, poskytuje štatistické informácie a vydáva štatistické publikácie a
- plní ďalšie úlohy ustanovené zákonom.
Z uvedeného porovnania sa nezdá, že by Inštitút zamestnanosti mohol byť nahradený ŠÚ SR, tak, ako to pravdepodobne nie je možné ani v prípade náhrady RÚZ a AZZZ takou organizáciou akou je Klub 500. Môžeme si potom položiť otázku: "Načo nám je Klub 500, keď máme RÚZ a AZZZ?"
Inštitút zamestnanosti je jedinou inštitúciou, ktorá sa systematicky zaoberá výskumom problémov zamestnanosti, zbiera informácie o trhu práce, rieši problémy aktívnych politík trhu práce a vypracováva strednodobé i dlhodobé stratégie a prognózy so zameraním na regionálne rozdiely.
Okrem uvedených nepresností v článku nás najviac teší to, že pán Soták postavil Inštitút zamestnanosti na roveň s takou veľkou a etablovanou organizáciou ako je Štatistický úrad SR.