Inštitút zamestnanosti - www.iz.sk - logo
slovensky / english

§53b Príspevok na dopravu do zamestnania

Paragraf §53b Príspevok na dopravu do zamestnania zákona o službách zamestnanosti.

Myslíme si že tento zákon nie je dobre nastavený a preto podávame pripomienky. Navrhujeme aj inkluzívny trh.

Príspevky poskytuje miestne príslušný úrad práce, sociálnych vecí a rodiny. Tento poskytuje aj bližšie a záväzné informácie. UPSVaR.

Dochádzanie za prácou

V kontexte značných rozdielov v ekonomickej výkonnosti jednotlivých regiónov Slovenska sa ako problematická ukazuje podpora pracovnej mobility, ktorá má potenciál prispievať k rastu zamestnanosti, avšak vo svojej súčasnej podobe k tomuto rastu veľmi neprispieva. Zákon o službách zamestnanosti v súčasnosti definuje dva príspevky, ktorých cieľom je podporovať dochádzanie za prácou na území Slovenska: Príspevok na dochádzku za prácou a príspevok na dopravu do zamestnania. Oba tieto príspevky majú značné nedostatky.. . .

Aktuálne znenie §53b Príspevok na dopravu do zamestnania

§ 53bPríspevok na dopravu do zamestnania

(1) Príspevok na dopravu do zamestnania (ďalej len „príspevok“) môže úrad poskytnúť zamestnávateľovi na základe uzatvorenej písomnej dohody, ak zamestnávateľ zabezpečuje každodenne dopravu zamestnancov do zamestnania a späť z dôvodu, že hromadnými dopravnými prostriedkami nie je doprava preukázateľne vykonávaná vôbec alebo v rozsahu zodpovedajúcom potrebám zamestnávateľa. Príspevok nemožno poskytnúť, ak na dopravu do zamestnania bol poskytnutý príspevok podľa § 60.

(2) Ak sú splnené podmienky podľa odseku 1, príspevok sa poskytuje vo výške najviac 50 % nákladov vynaložených na dopravu zamestnancov do zamestnania a späť.

(3) Príspevok poskytuje úrad, v ktorého územnom obvode má zamestnávateľ sídlo alebo trvalý pobyt, ak je zamestnávateľ fyzickou osobou.

(4) Dohoda o poskytnutí príspevku obsahuje

a) osobné údaje a identifikačné údaje účastníkov dohody,

b) počet mesačne prepravovaných zamestnancov,

c) prepravnú vzdialenosť v km,

d) predpokladanú mesačnú výšku nákladov na dopravu zamestnancov,

e) spôsob preukázania skutočností podľa odseku 1,

f) maximálnu výšku príspevku, jeho špecifikáciu a spôsob úhrady,

g) podmienky poskytnutia príspevku,

h) spôsob kontroly plnenia dohodnutých podmienok,

i) podmienky a termín zúčtovania poskytnutého príspevku,

j) spôsob vrátenia príspevku alebo jeho časti v prípade nesplnenia dohodnutých podmienok,

k) záväzok zamestnávateľa, že oznámi úradu každú zmenu dohodnutých podmienok najneskôr do 30 kalendárnych dní,

l) záväzok úradu, že bude poskytovať zamestnávateľovi príspevok mesačne, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa predloženia dokladov zamestnávateľom,

m) ďalšie dohodnuté náležitosti.


01.09.2017 (link) : Paragraf §53 Príspevok na dochádzku za prácou zákona o službách zamestnanosti . . .

15.08.2017 (link) : Paragraf §53b Príspevok na dopravu do zamestnania zákona o službách zamestnanosti . . .

15.07.2017 (link) : Paragraf §53a Príspevok na podporu mobility za prácou zákona o službách zamestnanosti . . .

16.09.2015 (link) : Zamestnávatelia majú povinnosť zabezpečiť možnosti na parkovanie bicyklov svojich zamestnancov, a to nielen počas týždňa mobility. Výrazná časť však túto povinnosť ignoruje. . . .

10.02.2015 (link) : V kontexte značných rozdielov v ekonomickej výkonnosti jednotlivých regiónov Slovenska sa ako problematická ukazuje podpora pracovnej mobility, ktorá má potenciál prispievať k rastu zamestnanosti, avšak vo svojej súčasnej podobe k tomuto rastu veľmi neprispieva. Zákon o službách zamestnanosti v súčasnosti definuje dva príspevky, ktorých cieľom je podporovať dochádzanie za prácou na území Slovenska: Príspevok na dochádzku za prácou a príspevok na dopravu do zamestnania. Oba tieto príspevky majú značné nedostatky. . . .

20.09.2011 (link) : Tento týždeň sa koná Európsky týždeň mobility. Inštitút zamestnanosti dlhodobo podporuje ekologickú dopravu. Pracovníci a navštevníci môžu parkovať svoje bicykle priamo v kancelárii. Na rokovania v rámci mesta chodíme bicklom alebo peši (prípadne MHD). Veríme, že tieto naše drobné kroky pomôžu rozvoju ekologickej dopravy. . . .

16.02.2009 (link) : Podľa nedávno zverejneného prehľadu OECD má slovenský trh práce stále problémy s mobilitou pracovnej sily, dlhodobou nezamestnanosťou a vysokými regionálnymi rozdielmi. V súvislosti s nastupujúcou ekonomickou recesiou sa zároveň nedá v nasledujúcich rokoch očakávať zlepšenie týchto ukazovateľov trhu práce, preto si vyžadujú samostatné opatrenia. . . .

17.04.2006 (link) : Vypracovali sme správu o mobilite pracovného trhu. Podľa očakávaní sú najmobilnejšie regióny blízko veľkých miest (Bratislava a Košice) a prekvapivo aj Región Kysúc a Oravy. Najmenej mobilný je región Juhoslovenskej kotliny. . . .

Dochádzanie za prácou

V kontexte značných rozdielov v ekonomickej výkonnosti jednotlivých regiónov Slovenska sa ako problematická ukazuje podpora pracovnej mobility, ktorá má potenciál prispievať k rastu zamestnanosti, avšak vo svojej súčasnej podobe k tomuto rastu veľmi neprispieva. Zákon o službách zamestnanosti v súčasnosti definuje dva príspevky, ktorých cieľom je podporovať dochádzanie za prácou na území Slovenska: Príspevok na dochádzku za prácou a príspevok na dopravu do zamestnania. Oba tieto príspevky majú značné nedostatky.. . .


podobné správy: §53 Príspevok na dochádzku za prácou , §53a Príspevok na podporu mobility za prácou , Podpora mobility zo strany zamestnávateľov , Dochádzanie za prácou , Európsky týždeň mobility


Sledujte nás

So stránkou chcem

QR kód na webstránku http://www.iz.sk/sk/projekty/zakon-o-sluzbach-zamestnanosti/paragraf-53b
titulka mdzová kalkulačka pre ľudí pri minimálnej mzde
titulka Sociálny systém – skutočnosť a vízia
titulka Politika zamestnanosti – budúcnosť pre Slovensko