-
- Ciele
- IZ tím»
- Partneri»
- Ponúkame
- IZ v médiách
- Tlačové konferencie
- Podané pripomienky
- Naše blogy
- Kalkulačky
-
- Online učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Príspevok na dochádzku
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Školenia mzdovej kalkulačky
- Strava v škole
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier »
- Sestry
- Reforma dôchodkového systému
- TK: Reforma dôchodkového systému
- Konferencia: Dlhodobá starostlivosť
- Konferencia: Zapájanie do trhu práce a starnutie populácie
- Dôchodková kalkulačka
-
- Publikácia Strieborná ekonomika - potenciál na Slovensku
- Konferencia október 2014
- Konferencia o striebornej ekonomike
- Literatúra
- Príklady produktov
-
- Najmenej rozvinuté okresy»
-
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Priemerná mzda a inflácia
- Životné minimum
- Minimálna mzda
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Hustota obyvateľstva
- Index demografickej závislosti
- Podiel miezd na HDP
- Miera náhrady miezd dôchodkami
- ľudia v riziku chudoby a sociálneho vylúčenia
- Zamestnanosť žien s viac ako troma deťmi
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v nedeľu
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
- HDP na obyvateľa v PPS ako priemer EÚ
- Odpracované hodiny u osôb na plný úväzok
- Dlhodobá nezamestnanosť
- Miera zamestnanosti
- Percento pracovníkov väčšinou pracujúcich z domu
- Miera nezamestnanosti
- Miera nezamestnanosti - nad 55 rokov
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Nezamestnanosť v regiónoch
-
- Projekty a aktivity
-
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Konferencia inkluzívny rast a zamestnanosť v Európe
- Zdroje financovania»
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Regionálny aspekt
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
-
- Koncepčné a analytické materiály
- Reforma dlhodobej starostlivosti
- Konferencia: Dôsledky starnutia populácie
-
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Potvrdenie o zamestnaní
- Pracovný posudok
- Preplatenie nevyčerpanej dovolenky
- Výplata náhrady mzdy
- Odchodné
- Odstupné
- Výplata mzdy
- Nároky plynúce zo skončenia pracovného pomeru
- Zodpovednosť za škodu
- Prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
- Zdravotne postihnutí»
- Knižnica
- Konferencie
-
- Študentské pôžičky ako riešenie nedostatku študentov v prioritných odboroch
- Miesto pre každé dieťa
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Ďalšie vzdelávanie
- Nezamestnanosť a neaktivita mladých
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
-
- Všetky správy
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Nové životné minimum v mzdovej kalkulačke
- Nezamestnanosť v apríli 2020
- Úloha štátu v oblasti zamestnanosti v regióne Spiš
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Mobilná aplikácia mzdovej kalkulačky
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Modelovanie poistenia v nezamestnanosti
- Aktivačné práce»
- Zamestnanosť v dnešných podmienkach
- Kontakt»
§53b Príspevok na dopravu do zamestnania
Paragraf §53b Príspevok na dopravu do zamestnania zákona o službách zamestnanosti.
Myslíme si že tento zákon nie je dobre nastavený a preto podávame pripomienky. Navrhujeme aj inkluzívny trh.
Príspevky poskytuje miestne príslušný úrad práce, sociálnych vecí a rodiny. Tento poskytuje aj bližšie a záväzné informácie. UPSVaR.

Dochádzanie za prácou
V kontexte značných rozdielov v ekonomickej výkonnosti jednotlivých regiónov Slovenska sa ako problematická ukazuje podpora pracovnej mobility, ktorá má potenciál prispievať k rastu zamestnanosti, avšak vo svojej súčasnej podobe k tomuto rastu veľmi neprispieva. Zákon o službách zamestnanosti v súčasnosti definuje dva príspevky, ktorých cieľom je podporovať dochádzanie za prácou na území Slovenska: príspevok na dochádzku za prácou a príspevok na dopravu do zamestnania. Oba tieto príspevky majú značné nedostatky.. . .
Aktuálne znenie §53b Príspevok na dopravu do zamestnania
§ 53b Príspevok na dopravu do zamestnania
(1) Príspevok na dopravu do zamestnania (ďalej len „príspevok“) môže úrad poskytnúť zamestnávateľovi na základe uzatvorenej písomnej dohody, ak zamestnávateľ zabezpečuje každodenne dopravu zamestnancov do zamestnania a späť z dôvodu, že hromadnými dopravnými prostriedkami nie je doprava preukázateľne vykonávaná vôbec alebo v rozsahu zodpovedajúcom potrebám zamestnávateľa. Príspevok nemožno poskytnúť, ak na dopravu do zamestnania bol poskytnutý príspevok podľa .
(2) Ak sú splnené podmienky podľa odseku 1, príspevok sa poskytuje vo výške najviac 50 % nákladov vynaložených na dopravu zamestnancov do zamestnania a späť.
(3) Príspevok poskytuje úrad, v ktorého územnom obvode má zamestnávateľ sídlo alebo trvalý pobyt, ak je zamestnávateľ fyzickou osobou.
(4) Dohoda o poskytnutí príspevku obsahuje
a) osobné údaje a identifikačné údaje účastníkov dohody,
b) počet mesačne prepravovaných zamestnancov,
c) prepravnú vzdialenosť v km,
d) predpokladanú mesačnú výšku nákladov na dopravu zamestnancov,
e) spôsob preukázania skutočností podľa odseku 1,
f) maximálnu výšku príspevku, jeho špecifikáciu a spôsob úhrady,
g) podmienky poskytnutia príspevku,
h) spôsob kontroly plnenia dohodnutých podmienok,
i) podmienky a termín zúčtovania poskytnutého príspevku,
j) spôsob vrátenia príspevku alebo jeho časti v prípade nesplnenia dohodnutých podmienok,
k) záväzok zamestnávateľa, že oznámi úradu každú zmenu dohodnutých podmienok najneskôr do 30 kalendárnych dní,
l) záväzok úradu, že bude poskytovať zamestnávateľovi príspevok mesačne, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa predloženia dokladov zamestnávateľom,
m) ďalšie dohodnuté náležitosti.
18.02.2021 (link) : Vývoj príspevku na dochádzku – Výška príspevku na dochádzku sa zásadnejšie menila v mesiaci jún roku 2018. V zákone je definovaný v §53 . . .
17.12.2020 (link) : Príspevok na dochádzku za prácou – Príspevok na dochádzku definuje §53 zákona. Umožňuje bývalému nezamestnanému získať príspevok v sume do niekoľko desiatok €, v závislosti od dĺžky dochádzania. Doba poskytovania je 6 mesiacov (pre bývalých dlhodobo nezamestnaných či inak znevýhodnených UoZ 12 mesiacov . . .
01.09.2017 (link) : §53 Príspevok na dochádzku za prácou – Paragraf §53 Príspevok na dochádzku za prácou zákona o službách zamestnanosti . . .
15.08.2017 (link) : §53b Príspevok na dopravu do zamestnania – Paragraf §53b Príspevok na dopravu do zamestnania zákona o službách zamestnanosti . . .
15.07.2017 (link) : §53a Príspevok na podporu mobility za prácou – Paragraf §53a Príspevok na podporu mobility za prácou zákona o službách zamestnanosti . . .
16.09.2015 (link) : Podpora mobility zo strany zamestnávateľov: uskladnenie bicyklov – Zamestnávatelia majú povinnosť zabezpečiť možnosti na parkovanie bicyklov svojich zamestnancov, a to nielen počas týždňa mobility. Výrazná časť však túto povinnosť ignoruje . . .
10.02.2015 (link) : Dochádzanie za prácou – V kontexte značných rozdielov v ekonomickej výkonnosti jednotlivých regiónov Slovenska sa ako problematická ukazuje podpora pracovnej mobility, ktorá má potenciál prispievať k rastu zamestnanosti, avšak vo svojej súčasnej podobe k tomuto rastu veľmi neprispieva. Zákon o službách zamestnanosti v súčasnosti definuje dva príspevky, ktorých cieľom je podporovať dochádzanie za prácou na území Slovenska: príspevok na dochádzku za prácou a príspevok na dopravu do zamestnania. Oba tieto príspevky majú značné nedostatky . . .
20.09.2011 (link) : Európsky týždeň mobility – Tento týždeň sa koná Európsky týždeň mobility. Inštitút zamestnanosti dlhodobo podporuje ekologickú dopravu. Pracovníci a navštevníci môžu parkovať svoje bicykle priamo v kancelárii. Na rokovania v rámci mesta chodíme bicklom alebo peši (prípadne MHD). Veríme, že tieto naše drobné kroky pomôžu rozvoju ekologickej dopravy . . .
17.04.2006 (link) : Mobilita pracovného trhu – Vypracovali sme správu o mobilite pracovného trhu. Podľa očakávaní sú najmobilnejšie regióny blízko veľkých miest (Bratislava a Košice) a prekvapivo aj Región Kysúc a Oravy. Najmenej mobilný je región Juhoslovenskej kotliny . . .
- Platnosť §53b od 1. január 2012
- Platnosť §53b od 1. január 2013
- Platnosť §53b od 1. júl 2016
- Platnosť §53b od 1. máj 2017
- Platnosť §53b od 1. január 2018
- Platnosť §53b od 1. január 2019
- Platnosť §53b od 1. december 2019
- Platnosť §53b od 1. január 2020
- Platnosť §53b od 21. máj 2020
Platnosť §53b od 1. január 2012
§ 53b Príspevok na dopravu do zamestnania
(1) Príspevok na dopravu do zamestnania (ďalej len „príspevok“) môže úrad poskytnúť zamestnávateľovi na základe uzatvorenej písomnej dohody, ak zamestnávateľ zabezpečuje každodenne dopravu zamestnancov do zamestnania a späť z dôvodu, že hromadnými dopravnými prostriedkami nie je doprava preukázateľne vykonávaná vôbec alebo v rozsahu zodpovedajúcom potrebám zamestnávateľa. Príspevok nemožno poskytnúť, ak na dopravu do zamestnania bol poskytnutý príspevok podľa § 60 .
(2) Ak sú splnené podmienky podľa odseku 1, príspevok sa poskytuje vo výške najviac 50 % nákladov vynaložených na dopravu zamestnancov do zamestnania a späť.
(3) Príspevok poskytuje úrad, v ktorého územnom obvode má zamestnávateľ sídlo alebo trvalý pobyt, ak je zamestnávateľ fyzickou osobou.
(4) Dohoda o poskytnutí príspevku obsahuje
a) osobné údaje a identifikačné údaje účastníkov dohody,
b) počet mesačne prepravovaných zamestnancov,
c) prepravnú vzdialenosť v km,
d) predpokladanú mesačnú výšku nákladov na dopravu zamestnancov,
e) spôsob preukázania skutočností podľa odseku 1,
f) maximálnu výšku príspevku, jeho špecifikáciu a spôsob úhrady,
g) podmienky poskytnutia príspevku,
h) spôsob kontroly plnenia dohodnutých podmienok,
i) podmienky a termín zúčtovania poskytnutého príspevku,
j) spôsob vrátenia príspevku alebo jeho časti v prípade nesplnenia dohodnutých podmienok,
k) záväzok zamestnávateľa, že oznámi úradu každú zmenu dohodnutých podmienok najneskôr do 30 kalendárnych dní,
l) záväzok úradu, že bude poskytovať zamestnávateľovi príspevok mesačne, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa predloženia dokladov zamestnávateľom,
m) ďalšie dohodnuté náležitosti.
Platnosť §53b od 1. január 2013
§ 53b Príspevok na dopravu do zamestnania
(1) Príspevok na dopravu do zamestnania (ďalej len „príspevok“) môže úrad poskytnúť zamestnávateľovi na základe uzatvorenej písomnej dohody, ak zamestnávateľ zabezpečuje každodenne dopravu zamestnancov do zamestnania a späť z dôvodu, že hromadnými dopravnými prostriedkami nie je doprava preukázateľne vykonávaná vôbec alebo v rozsahu zodpovedajúcom potrebám zamestnávateľa. Príspevok nemožno poskytnúť, ak na dopravu do zamestnania bol poskytnutý príspevok podľa .
(2) Ak sú splnené podmienky podľa odseku 1, príspevok sa poskytuje vo výške najviac 50 % nákladov vynaložených na dopravu zamestnancov do zamestnania a späť.
(3) Príspevok poskytuje úrad, v ktorého územnom obvode má zamestnávateľ sídlo alebo trvalý pobyt, ak je zamestnávateľ fyzickou osobou.
(4) Dohoda o poskytnutí príspevku obsahuje
a) osobné údaje a identifikačné údaje účastníkov dohody,
b) počet mesačne prepravovaných zamestnancov,
c) prepravnú vzdialenosť v km,
d) predpokladanú mesačnú výšku nákladov na dopravu zamestnancov,
e) spôsob preukázania skutočností podľa odseku 1,
f) maximálnu výšku príspevku, jeho špecifikáciu a spôsob úhrady,
g) podmienky poskytnutia príspevku,
h) spôsob kontroly plnenia dohodnutých podmienok,
i) podmienky a termín zúčtovania poskytnutého príspevku,
j) spôsob vrátenia príspevku alebo jeho časti v prípade nesplnenia dohodnutých podmienok,
k) záväzok zamestnávateľa, že oznámi úradu každú zmenu dohodnutých podmienok najneskôr do 30 kalendárnych dní,
l) záväzok úradu, že bude poskytovať zamestnávateľovi príspevok mesačne, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa predloženia dokladov zamestnávateľom,
m) ďalšie dohodnuté náležitosti.
Platnosť §53b od 1. júl 2016
§ 53b Príspevok na dopravu do zamestnania
(1) Príspevok na dopravu do zamestnania (ďalej len „príspevok“) môže úrad poskytnúť zamestnávateľovi na základe uzatvorenej písomnej dohody, ak zamestnávateľ zabezpečuje každodenne dopravu zamestnancov do zamestnania a späť z dôvodu, že hromadnými dopravnými prostriedkami nie je doprava preukázateľne vykonávaná vôbec alebo v rozsahu zodpovedajúcom potrebám zamestnávateľa. Príspevok nemožno poskytnúť, ak na dopravu do zamestnania bol poskytnutý príspevok podľa § 60 .
(2) Ak sú splnené podmienky podľa odseku 1, príspevok sa poskytuje vo výške najviac 50 % nákladov vynaložených na dopravu zamestnancov do zamestnania a späť.
(3) Príspevok poskytuje úrad, v ktorého územnom obvode má zamestnávateľ sídlo alebo trvalý pobyt, ak je zamestnávateľ fyzickou osobou.
(4) Dohoda o poskytnutí príspevku obsahuje
a) osobné údaje a identifikačné údaje účastníkov dohody,
b) počet mesačne prepravovaných zamestnancov,
c) prepravnú vzdialenosť v km,
d) predpokladanú mesačnú výšku nákladov na dopravu zamestnancov,
e) spôsob preukázania skutočností podľa odseku 1,
f) maximálnu výšku príspevku, jeho špecifikáciu a spôsob úhrady,
g) podmienky poskytnutia príspevku,
h) spôsob kontroly plnenia dohodnutých podmienok,
i) podmienky a termín zúčtovania poskytnutého príspevku,
j) spôsob vrátenia príspevku alebo jeho časti v prípade nesplnenia dohodnutých podmienok,
k) záväzok zamestnávateľa, že oznámi úradu každú zmenu dohodnutých podmienok najneskôr do 30 kalendárnych dní,
l) záväzok úradu, že bude poskytovať zamestnávateľovi príspevok mesačne, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa predloženia dokladov zamestnávateľom,
m) ďalšie dohodnuté náležitosti.
Platnosť §53b od 1. máj 2017
§ 53b Príspevok na dopravu do zamestnania
(1) Príspevok na dopravu do zamestnania (ďalej len „príspevok“) môže úrad poskytnúť zamestnávateľovi na základe uzatvorenej písomnej dohody, ak zamestnávateľ zabezpečuje každodenne dopravu zamestnancov do zamestnania a späť z dôvodu, že hromadnými dopravnými prostriedkami nie je doprava preukázateľne vykonávaná vôbec alebo v rozsahu zodpovedajúcom potrebám zamestnávateľa. Príspevok nemožno poskytnúť, ak na dopravu do zamestnania bol poskytnutý príspevok podľa .
(2) Ak sú splnené podmienky podľa odseku 1, príspevok sa poskytuje vo výške najviac 50 % nákladov vynaložených na dopravu zamestnancov do zamestnania a späť.
(3) Príspevok poskytuje úrad, v ktorého územnom obvode má zamestnávateľ sídlo alebo trvalý pobyt, ak je zamestnávateľ fyzickou osobou.
(4) Dohoda o poskytnutí príspevku obsahuje
a) osobné údaje a identifikačné údaje účastníkov dohody,
b) počet mesačne prepravovaných zamestnancov,
c) prepravnú vzdialenosť v km,
d) predpokladanú mesačnú výšku nákladov na dopravu zamestnancov,
e) spôsob preukázania skutočností podľa odseku 1,
f) maximálnu výšku príspevku, jeho špecifikáciu a spôsob úhrady,
g) podmienky poskytnutia príspevku,
h) spôsob kontroly plnenia dohodnutých podmienok,
i) podmienky a termín zúčtovania poskytnutého príspevku,
j) spôsob vrátenia príspevku alebo jeho časti v prípade nesplnenia dohodnutých podmienok,
k) záväzok zamestnávateľa, že oznámi úradu každú zmenu dohodnutých podmienok najneskôr do 30 kalendárnych dní,
l) záväzok úradu, že bude poskytovať zamestnávateľovi príspevok mesačne, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa predloženia dokladov zamestnávateľom,
m) ďalšie dohodnuté náležitosti.
Platnosť §53b od 1. január 2018
§ 53b Príspevok na dopravu do zamestnania
(1) Príspevok na dopravu do zamestnania (ďalej len „príspevok“) môže úrad poskytnúť zamestnávateľovi na základe uzatvorenej písomnej dohody, ak zamestnávateľ zabezpečuje každodenne dopravu zamestnancov do zamestnania a späť z dôvodu, že hromadnými dopravnými prostriedkami nie je doprava preukázateľne vykonávaná vôbec alebo v rozsahu zodpovedajúcom potrebám zamestnávateľa. Príspevok nemožno poskytnúť, ak na dopravu do zamestnania bol poskytnutý príspevok podľa § 60 .
(2) Ak sú splnené podmienky podľa odseku 1, príspevok sa poskytuje vo výške najviac 50 % nákladov vynaložených na dopravu zamestnancov do zamestnania a späť.
(3) Príspevok poskytuje úrad, v ktorého územnom obvode má zamestnávateľ sídlo alebo trvalý pobyt, ak je zamestnávateľ fyzickou osobou.
(4) Dohoda o poskytnutí príspevku obsahuje
a) osobné údaje a identifikačné údaje účastníkov dohody,
b) počet mesačne prepravovaných zamestnancov,
c) prepravnú vzdialenosť v km,
d) predpokladanú mesačnú výšku nákladov na dopravu zamestnancov,
e) spôsob preukázania skutočností podľa odseku 1,
f) maximálnu výšku príspevku, jeho špecifikáciu a spôsob úhrady,
g) podmienky poskytnutia príspevku,
h) spôsob kontroly plnenia dohodnutých podmienok,
i) podmienky a termín zúčtovania poskytnutého príspevku,
j) spôsob vrátenia príspevku alebo jeho časti v prípade nesplnenia dohodnutých podmienok,
k) záväzok zamestnávateľa, že oznámi úradu každú zmenu dohodnutých podmienok najneskôr do 30 kalendárnych dní,
l) záväzok úradu, že bude poskytovať zamestnávateľovi príspevok mesačne, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa predloženia dokladov zamestnávateľom,
m) ďalšie dohodnuté náležitosti.
Platnosť §53b od 1. január 2019
§ 53b Príspevok na dopravu do zamestnania
(1) Príspevok na dopravu do zamestnania (ďalej len „príspevok“) môže úrad poskytnúť zamestnávateľovi na základe uzatvorenej písomnej dohody, ak zamestnávateľ zabezpečuje každodenne dopravu zamestnancov do zamestnania a späť z dôvodu, že hromadnými dopravnými prostriedkami nie je doprava preukázateľne vykonávaná vôbec alebo v rozsahu zodpovedajúcom potrebám zamestnávateľa. Príspevok nemožno poskytnúť, ak na dopravu do zamestnania bol poskytnutý príspevok podľa .
(2) Ak sú splnené podmienky podľa odseku 1, príspevok sa poskytuje vo výške najviac 50 % nákladov vynaložených na dopravu zamestnancov do zamestnania a späť.
(3) Príspevok poskytuje úrad, v ktorého územnom obvode má zamestnávateľ sídlo alebo trvalý pobyt, ak je zamestnávateľ fyzickou osobou.
(4) Dohoda o poskytnutí príspevku obsahuje
a) osobné údaje a identifikačné údaje účastníkov dohody,
b) počet mesačne prepravovaných zamestnancov,
c) prepravnú vzdialenosť v km,
d) predpokladanú mesačnú výšku nákladov na dopravu zamestnancov,
e) spôsob preukázania skutočností podľa odseku 1,
f) maximálnu výšku príspevku, jeho špecifikáciu a spôsob úhrady,
g) podmienky poskytnutia príspevku,
h) spôsob kontroly plnenia dohodnutých podmienok,
i) podmienky a termín zúčtovania poskytnutého príspevku,
j) spôsob vrátenia príspevku alebo jeho časti v prípade nesplnenia dohodnutých podmienok,
k) záväzok zamestnávateľa, že oznámi úradu každú zmenu dohodnutých podmienok najneskôr do 30 kalendárnych dní,
l) záväzok úradu, že bude poskytovať zamestnávateľovi príspevok mesačne, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa predloženia dokladov zamestnávateľom,
m) ďalšie dohodnuté náležitosti.
Platnosť §53b od 1. december 2019
§ 53b Príspevok na dopravu do zamestnania
(1) Príspevok na dopravu do zamestnania (ďalej len „príspevok“) môže úrad poskytnúť zamestnávateľovi na základe uzatvorenej písomnej dohody, ak zamestnávateľ zabezpečuje každodenne dopravu zamestnancov do zamestnania a späť z dôvodu, že hromadnými dopravnými prostriedkami nie je doprava preukázateľne vykonávaná vôbec alebo v rozsahu zodpovedajúcom potrebám zamestnávateľa. Príspevok nemožno poskytnúť, ak na dopravu do zamestnania bol poskytnutý príspevok podľa § 60 .
(2) Ak sú splnené podmienky podľa odseku 1, príspevok sa poskytuje vo výške najviac 50 % nákladov vynaložených na dopravu zamestnancov do zamestnania a späť.
(3) Príspevok poskytuje úrad, v ktorého územnom obvode má zamestnávateľ sídlo alebo trvalý pobyt, ak je zamestnávateľ fyzickou osobou.
(4) Dohoda o poskytnutí príspevku obsahuje
a) osobné údaje a identifikačné údaje účastníkov dohody,
b) počet mesačne prepravovaných zamestnancov,
c) prepravnú vzdialenosť v km,
d) predpokladanú mesačnú výšku nákladov na dopravu zamestnancov,
e) spôsob preukázania skutočností podľa odseku 1,
f) maximálnu výšku príspevku, jeho špecifikáciu a spôsob úhrady,
g) podmienky poskytnutia príspevku,
h) spôsob kontroly plnenia dohodnutých podmienok,
i) podmienky a termín zúčtovania poskytnutého príspevku,
j) spôsob vrátenia príspevku alebo jeho časti v prípade nesplnenia dohodnutých podmienok,
k) záväzok zamestnávateľa, že oznámi úradu každú zmenu dohodnutých podmienok najneskôr do 30 kalendárnych dní,
l) záväzok úradu, že bude poskytovať zamestnávateľovi príspevok mesačne, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa predloženia dokladov zamestnávateľom,
m) ďalšie dohodnuté náležitosti.
Platnosť §53b od 1. január 2020
§ 53b Príspevok na dopravu do zamestnania
(1) Príspevok na dopravu do zamestnania (ďalej len „príspevok“) môže úrad poskytnúť zamestnávateľovi na základe uzatvorenej písomnej dohody, ak zamestnávateľ zabezpečuje každodenne dopravu zamestnancov do zamestnania a späť z dôvodu, že hromadnými dopravnými prostriedkami nie je doprava preukázateľne vykonávaná vôbec alebo v rozsahu zodpovedajúcom potrebám zamestnávateľa. Príspevok nemožno poskytnúť, ak na dopravu do zamestnania bol poskytnutý príspevok podľa .
(2) Ak sú splnené podmienky podľa odseku 1, príspevok sa poskytuje vo výške najviac 50 % nákladov vynaložených na dopravu zamestnancov do zamestnania a späť.
(3) Príspevok poskytuje úrad, v ktorého územnom obvode má zamestnávateľ sídlo alebo trvalý pobyt, ak je zamestnávateľ fyzickou osobou.
(4) Dohoda o poskytnutí príspevku obsahuje
a) osobné údaje a identifikačné údaje účastníkov dohody,
b) počet mesačne prepravovaných zamestnancov,
c) prepravnú vzdialenosť v km,
d) predpokladanú mesačnú výšku nákladov na dopravu zamestnancov,
e) spôsob preukázania skutočností podľa odseku 1,
f) maximálnu výšku príspevku, jeho špecifikáciu a spôsob úhrady,
g) podmienky poskytnutia príspevku,
h) spôsob kontroly plnenia dohodnutých podmienok,
i) podmienky a termín zúčtovania poskytnutého príspevku,
j) spôsob vrátenia príspevku alebo jeho časti v prípade nesplnenia dohodnutých podmienok,
k) záväzok zamestnávateľa, že oznámi úradu každú zmenu dohodnutých podmienok najneskôr do 30 kalendárnych dní,
l) záväzok úradu, že bude poskytovať zamestnávateľovi príspevok mesačne, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa predloženia dokladov zamestnávateľom,
m) ďalšie dohodnuté náležitosti.
Platnosť §53b od 21. máj 2020
§ 53b Príspevok na dopravu do zamestnania
(1) Príspevok na dopravu do zamestnania (ďalej len „príspevok“) môže úrad poskytnúť zamestnávateľovi na základe uzatvorenej písomnej dohody, ak zamestnávateľ zabezpečuje každodenne dopravu zamestnancov do zamestnania a späť z dôvodu, že hromadnými dopravnými prostriedkami nie je doprava preukázateľne vykonávaná vôbec alebo v rozsahu zodpovedajúcom potrebám zamestnávateľa. Príspevok nemožno poskytnúť, ak na dopravu do zamestnania bol poskytnutý príspevok podľa § 60 .
(2) Ak sú splnené podmienky podľa odseku 1, príspevok sa poskytuje vo výške najviac 50 % nákladov vynaložených na dopravu zamestnancov do zamestnania a späť.
(3) Príspevok poskytuje úrad, v ktorého územnom obvode má zamestnávateľ sídlo alebo trvalý pobyt, ak je zamestnávateľ fyzickou osobou.
(4) Dohoda o poskytnutí príspevku obsahuje
a) osobné údaje a identifikačné údaje účastníkov dohody,
b) počet mesačne prepravovaných zamestnancov,
c) prepravnú vzdialenosť v km,
d) predpokladanú mesačnú výšku nákladov na dopravu zamestnancov,
e) spôsob preukázania skutočností podľa odseku 1,
f) maximálnu výšku príspevku, jeho špecifikáciu a spôsob úhrady,
g) podmienky poskytnutia príspevku,
h) spôsob kontroly plnenia dohodnutých podmienok,
i) podmienky a termín zúčtovania poskytnutého príspevku,
j) spôsob vrátenia príspevku alebo jeho časti v prípade nesplnenia dohodnutých podmienok,
k) záväzok zamestnávateľa, že oznámi úradu každú zmenu dohodnutých podmienok najneskôr do 30 kalendárnych dní,
l) záväzok úradu, že bude poskytovať zamestnávateľovi príspevok mesačne, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa predloženia dokladov zamestnávateľom,
m) ďalšie dohodnuté náležitosti.

Dochádzanie za prácou
V kontexte značných rozdielov v ekonomickej výkonnosti jednotlivých regiónov Slovenska sa ako problematická ukazuje podpora pracovnej mobility, ktorá má potenciál prispievať k rastu zamestnanosti, avšak vo svojej súčasnej podobe k tomuto rastu veľmi neprispieva. Zákon o službách zamestnanosti v súčasnosti definuje dva príspevky, ktorých cieľom je podporovať dochádzanie za prácou na území Slovenska: príspevok na dochádzku za prácou a príspevok na dopravu do zamestnania. Oba tieto príspevky majú značné nedostatky.. . .
Podobné správy
Vývoj príspevku na dochádzku, Príspevok na dochádzku za prácou, §53a Príspevok na podporu mobility za prácou, Dochádzanie za prácou, Mobilita pracovného trhu, §53 Príspevok na dochádzku za prácou, Európsky týždeň mobility, Podpora mobility zo strany zamestnávateľov: uskladnenie bicyklov
Rýchla navigácia
Aktuálne štatistiky
Január 2021: počet UoZ na úradoch práce: 232839, z toho 83593 dlhodobo, miera 8.5% (3.1% dlhodobá nezamestnosť)
Najvyššia nezamestnanosť: Revúca 22.3% (11.8%), Rimavská Sobota 21.7% (12.7%), Kežmarok 20.2% (10.0%), Rožňava 18.1% (9.7%), Vranov nad Topľou 17.5% (8.8%)
Najnižšia nezam.: Bratislava V 4.0%, Bratislava I 4.2%, Hlohovec 4.4%, Ilava 4.6%, Trenčín 4.7%