- O nás»
-
- Učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Zmeny v roku 2024
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Minimálna mzda
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
- Zubári
- Sestry
- Farmácia
- Reforma dôchodkového systému
- Dôchodková kalkulačka
- Lekári
- Strieborná ekonomika
-
-
- Nová metodika miery nezamestnanosti
- Regionálne rozdiely vo V4
- Regionálne rozdiely v DHN
- Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
- Vývoj NRO12
- Podrobné štatistiky NRO
- Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
- Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
-
- Priemerná mzda
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Inflácia
- Životné minimum
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Porovnanie dôb dožitia
- Rodové rozdiely
- Nezamestnanosť mladých a NEET
- Minimálna mzda v EÚ
- Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
- Podiel miezd na HDP
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
- Miera zamestnanosti
- Dlhodobá nezamestnanosť
- Miera nezamestnanosti
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Kraje Slovenska
- Nezamestnanosť v regiónoch
- Dataset okresných údajov
-
-
- Projekty a aktivity
-
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
- Integračná suma
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Zdroje financovania
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
- Komunitné služby
-
- Minimálne mzdové nároky
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Výplata mzdy
-
- Potvrdenie o zamestnaní
- Pracovný posudok
- Preplatenie nevyčerpanej dovolenky
- Výplata náhrady mzdy
- Odchodné
- Odstupné
- Zodpovednosť za škodu
- Pracovný čas a prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
- Projekt SKRS
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
- Zdravotne postihnutí
-
- Miesto pre každé dieťa
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
- Knižnica
-
- Všetky správy
- Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Aktivačné práce
- Kontakt
Hodnotenie reformného programu SR za obdobie 2005-2007 v rámci Lisabonskej stratégie v Bruseli
V Správe o napĺňaní slovenského národného reformného programu za obdobie 2005-2007 v rámci Lisabonskej stratégie, ktorú 12. decembra 2007 zverejnila Európska komisia (EK) sa konštatuje, že Slovensko urobilo určitý pokrok pri napĺňaní svojho národného reformného programu na obdobie 2005-2007, ale v štyroch prioritných oblastiach sa ukázala len čiastočná reakcia na záväzky dohodnuté na summite EÚ v r. 2006. EK uvádza, že výsledky SR nie sú celkom jednoznačné a pokrok sa v porovnaní s minulým rokom nezrýchlil. Na Slovensku sú naďalej veľké regionálne rozdiely a miera nezamestnanosti je aj naďalej jednou z najvyšších v EÚ. Slovensko zaostáva za priemerom krajín EÚ aj v HDP na osobu, hlavne z dôvodu nižšej pracovnej produktivity a nedostatočného využívanie pracovných zdrojov. Prioritami pre Slovensko sú naďalej: informačná spoločnosť, výskum a vývoj a inovácie, podnikateľské prostredie, vzdelávanie a zamestnanosť.
EK ďalej uvádza, že predpokladané zníženie deficitu verejných financií, ako aj prijatie strategických dokumentov v oblasti výskumu a vývoja, inovácií, energetickej účinnosti a obnoviteľných zdrojov energie sú silnou stránkou procesu slovenských reforiem. Zriaďovanie bodov prvého kontaktu pre začínajúcich podnikateľov, revízia legislatívy zamestnanosti, prijatie stratégie o celoživotnom vzdelávaní, ako aj úsilie o revíziu politiky pružnejšie reagujúcu na vývoj pracovného trhu považuje EK za čiastočný pokrok. Podľa EK treba väčšiu pozornosť zamerať na zvýšenie výdavkov na vzdelávanie, výskum a vývoj, inovácie, zlepšenie regulačného rámca, riešenie dlhodobej nezamestnanosti, dokončenie reformy školstva a odborného výcviku a jeho skvalitnenie v súlade s potrebami trhu. EK odporúča prerozdeliť výdavky na výskum a vývoj a inovácie a dôkladne realizovať koherentnú inovačnú a výskumno-vývojovú stratégiu zameranú na inštitucionálnu reformu v oblasti výskumu a zlepšiť spoluprácu medzi výskumnými inštitúciami a podnikmi. Dôležité je tiež zabezpečiť využitie flexicurity pre stratégiu dlhodobého vzdelávania prispôsobeného potrebám trhu práce, dokončiť reformu základného, stredného i terciárneho vzdelávania zameraného na zvýšenie úrovne kvalifikácie a zručností a zlepšiť prístup k zamestnaniu najmä u dlhodobo nezamestnaných a zraniteľných skupín obyvateľov.
Rozvoj informačných a komunikačných technológií s dôrazom na širokopásmovú infraštruktúru a zriaďovanie bodov prvého kontaktu pre začínajúcich podnikateľov boli deklarované ako priority Slovenska. EK odporúča začleniť podnikanie ako predmet do vzdelávacieho systému, zvýšiť konkurencieschopnosť v sektore dodávok energií, zaoberať sa rozdielmi v platoch medzi mužmi a ženami, vypracovať stratégiu aktívneho starnutia a vytvárať pracovné príležitosti pre mladých ľudí s cieľom zvýšenia ich zamestnanosti.
Inštitút zamestnanosti sa necíti byť kompetentný vyjadriť sa k stanovisku EK uvedené v Správe o napĺňaní slovenského národného reformného programu na obdobie 2005-2007 v rámci Lisabonskej stratégie ako celku. Inštitút zamestnanosti sa špecializuje na výskum trhu práce a preto nevyjadruje žiadne prekvapenie nad konštatovaním EK o pretrvávajúcej dlhodobej nezamestnanosti na Slovensku, ako aj o nedostatočnom dôraze pri jej znižovaní.
Inštitút zamestnanosti pripomína, že druhej vláde Mikuláša Dzurindu sa nesporne podarilo výrazne znížiť nezamestnanosť, avšak špecifický problém dlhodobej nezamestnanosti zostáva na riešenie vláde Roberta Fica. Znižovanie dlhodobej nezamestnanosti si vyžaduje cieľavedomé a dlhodobé uplatňovanie aktívnej politiky trhu práce a to vo veľkom finančnom objeme a s vysokou efektívnosťou. Inštitút zamestnanosti spolu s ďalšími organizáciami a partnermi spracoval návrhy na zmeny zákona č. 5/2004 Z.z. o službách zamestnanosti. Ide o najvýznamnejší legislatívny nástroj aktívnej politiky trhu práce a preto verí, že tieto návrhy budú v plnej miere využité.
V prípade, že sa nepodarí znížiť dlhodobú nezamestnanosť, podľa prognóz Inštitútu zamestnanosti hrozí, že nedostatok zamestnateľnej pracovnej sily bude v strednodobom horizonte bariérou nášho dynamického hospodárskeho rastu.
pôvodná správaRýchla navigácia
- Správy a novinky
- Projekty a aktivity
- Údaje o okresoch
- Regióny Slovenska
- Inkluzívne zamestnávanie
- Starnutie populácie
- Náhodný región: Česko, Moravskoslezsko