- O nás»
 - 
	
- Učebnica mzdovej kalkulačky
 - O mzdovej kalkulačke
 - Zmeny v roku 2025
 - Zmeny v roku 2024
 - O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
 - Nevýhody práce na čierno
 - Exekučná kalkulačka
 - Študovať sa oplatí
 - Často kladené otázky
 - Minimálna mzda
 
 - 
	
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
 - Zubári
 - Sestry
 - Farmácia
 - Reforma dôchodkového systému
 - Dôchodková kalkulačka
 - Lekári
 - Strieborná ekonomika
 
 - 
	
- 
	
- Nová metodika miery nezamestnanosti
 - Regionálne rozdiely vo V4
 - Regionálne rozdiely v DHN
 - Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
 - Vývoj NRO12
 - Podrobné štatistiky NRO
 - Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
 - Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
 
 - 
	
- Priemerná mzda
 - Dávky v hmotnej núdzi
 - Výška stravného
 - Číselník okresov Slovenska
 - Inflácia
 - Životné minimum
 - Nezamestnanosť Česka a Slovenska
 - Číselník NACE
 
 - 
	
- Porovnanie dôb dožitia
 - Rodové rozdiely
 - Nezamestnanosť mladých a NEET
 - Minimálna mzda v EÚ
 - Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
 - Podiel miezd na HDP
 - Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
 - Miera zamestnanosti
 - Miera nezamestnanosti
 - Dlhodobá nezamestnanosť
 - Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
 
 - 
	
- Bratislava a jej spádové okresy
 - Kopanice
 - Podunajsko
 - dolné Považie
 - stredné Považie
 - horná Nitra
 - Dolná Nitra
 - Banské mestá
 - Kysuce a Orava
 - Horné Považie - Liptov
 - Spišské mestá
 - Horehronie
 - Juhoslovenská kotlina
 - Košická kotlina - Torysa
 - Horný Zemplín
 - Dolný Zemplín
 
 - Regióny EÚ
 - Kraje Slovenska
 - Nezamestnanosť v regiónoch
 - Dataset okresných údajov
 
 - 
	
 - 
	
- Projekty a aktivity
 - Zvýšenie mzdy
 - 
	
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
 - Integračná suma
 - Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
 - Zdroje financovania
 - Publikácia inkluzívne zamestnávanie
 - Kontrolné mechanizmy
 - Správy
 - Inkluzívni zamestnanci
 - Inkluzívne verejné obstarávanie
 - Úspory
 - Otázky a odpovede
 
 - Komunitné služby
 - 
	
- Garančné poistenie
 - Ochrana zdravia
 - Minimálne mzdové nároky
 - Pracovná cesta
 - Sporenie na dôchodok
 - Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
 - Sociálne benefity
 - Odmeňovanie
 - Výplata mzdy
 - Nároky plynúce zo skončenia pracovného pomeru
 - Zodpovednosť za škodu
 - Pracovný čas a prestávky v práci
 - Dovolenka
 
 - Zákon o službách zamestnanosti
 - Projekt SKRS
 - 
	
- Sabatikal
 - Štatistiky poberateľov dávok
 - Úloha sociálneho pracovníka
 - Administratívna nenáročnosť
 - Riešenie špecifických prípadov
 - Zrušenie priestupkovej imunity
 - Krátka reakčná doba
 - Úvery iba cez účet
 - Maximálna ročná percentná miera nákladov
 - Osobný bankrot
 - Poradenstvo s oddlžovaním
 - Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
 - Zodpovedné narábanie s majetkom
 - Jednoduchšie verejné povinnosti
 - Bankový účet pre každého
 - Osobitný príjemca ako štandard
 - Oplatí sa študovať
 - Rovnosť príjmov pred zákonom
 - Motivačné poistenie v nezamestnanosti
 - Pracovať sa oplatí
 - Služba namiesto peňazí
 - Poberatelia dávok k zamestnaným
 - Inkaso
 
 - Knižnica
 - 
	
- Vzdelávanie nezamestnaných
 - Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
 - Návrh financovania školstva
 - Riešenia nezamestnanosti absolventov
 
 - Zdravotne postihnutí
 
 - 
	
- Všetky správy
 - Aká vysoká by mala byť vaša mzda, aby dobehla infláciu?
 - Mzdová kalkulačka je doplnená o daň z finančných transakcií
 - Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
 - Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
 - Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
 - Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
 - Tlačová konferencia k problematike inkasa
 - Aktivačné práce
 
 - Kontakt
 
Hodnotenie volebných programov politických strán v roku 2010
Slovenský trh práce trpí dlhodobo viacerými chronickými problémami ako je dlhodobá nezamestnanosť, problém nízkovzdelaných skupín na trhu práce, prepojenie vzdelávania a potrieb trhu práce a s tým súvisiace uplatnenie absolventov. Aj to je dôvod prečo Inštitút zamestnanosti pravidelne oslovuje odborníkov a politikov, ako aj ľudí z praxe a vytvára priestor na diskusiu. V súvislosti s parlamentnými voľbami oslovil viacero obdorníkov na oblasť trhu práce, aby oznámkovali navrhované riešenia pre najpálčivejšie problémy slovenského trhu práce navrhované politickými stranami.
V hodnotení sa odborníci zamerali na štyri určené oblasti, ktoré IZ dlhodobo hodnotí ako najvypuklejšie na trhu práce:
- riešenie dlhodobej nezamestnanosti (nízkovzdelaní nezamestnaní, aktivácia a príprava pre reálny trh práce)
 - prepojenie vzdelávania a trhu práce (absolventi, vzdelávanie nezamestnaných..)
 - inštitucionálny rámec politiky trhu práce (systém vertikálneho a horizontálneho riadenia, štátna a neštátne služby zamestnanosti)
 - sociálny systém (rozdiel medzi sociálnymi dávkami a mzdami)
 
Experti hodnotili takisto celkovú schopnosť programu zvyšovať zamestnanosť a prispievať k rozvoju trhu práce na Slovensku.
Ani jedna politická v ani jednej oblasti strana nezískala známku lepšiu ako 2.
Celkovo ohodnotili experti najlepšie program strany KDH keď jej priemerne udelili známku 2,34, nasleduje SMER-SR a SDKÚ-DS s rovnakou známkou hodnotením 2,43. Most-Híd a Únia získali známku 2.71 resp 2.79. Otatné strany mali známku horšiu ako 3.
Týchto päť strán si podľa expertov podelili prvých päť priečok v jednotlivých oblastiach. Vo všetkých oblastiach mali známky medzi 2 a 3. Z ostatných strán sa pod trojku dostali iba SaS v oblasti sociálneho systému a ĽS-HZDS v oblasti vzdelávania.
Hodnotenie programov prebiehalo počas konferencie "Politika trhu práce v pogramoch politických strán", ktorú organizoval Inštitút zamestnanosti 12. mája 2010. Všetky strany mali možnosť odprezentovať svoj program. Stranám, ktoré svojich zástupcov neposlali, odprezentoval program zástupca Inštitútu zamestnanosti. Strany vystupovali v poradí vyžrebovanom do volieb. Experti, ktorí hodnotili programy, boli na konferencii prítomní.
Celkové poradie za jednotlivé kategórie uvádzame v tabuľkách nižšie (známkovanie ako v škole):
Celkové poradie strán
| strana | známka | 
|---|---|
| KDH | 2 | 
| SDKÚ-DS | 2 | 
| Smer-SD | 2 | 
| Most-Híd | 2 | 
| Únia | 2 | 
| SaS | 3 | 
| ĽS-HZDS | 3 | 
| SMK | 3 | 
| Paliho Kapurková | 3 | 
| EDS | 3 | 
| SDĽ | 3 | 
| AZEN | 3 | 
| SNS | 3 | 
| KSS | 3 | 
| ND | 4 | 
| ZRS | 4 | 
| SRK | 5 | 
Poradie strán pre hodnotenie dlhodobej nezamestnanosti
| strana | známka | 
|---|---|
| Smer-SD | 2 | 
| KDH | 2 | 
| SDKÚ-DS | 2 | 
| Most-Híd | 2 | 
| Únia | 2 | 
| SDĽ | 3 | 
| ĽS-HZDS | 3 | 
| SMK | 3 | 
| AZEN | 3 | 
| Paliho Kapurková | 3 | 
| SaS | 3 | 
| SNS | 3 | 
| EDS | 3 | 
| KSS | 4 | 
| ZRS | 4 | 
| ND | 4 | 
| SRK | 5 | 
Poradie strán pre hodnotenie prepojenia vzdelávania a trhu práce
| strana | známka | 
|---|---|
| KDH | 2 | 
| SDKÚ-DS | 2 | 
| Smer-SD | 2 | 
| Únia | 2 | 
| Most-Híd | 2 | 
| ĽS-HZDS | 2 | 
| SMK | 3 | 
| EDS | 3 | 
| SNS | 3 | 
| Paliho Kapurková | 3 | 
| AZEN | 3 | 
| SaS | 3 | 
| SDĽ | 4 | 
| ND | 4 | 
| KSS | 4 | 
| ZRS | 4 | 
| SRK | 5 | 
Poradie strán pre hodnotenie inštitucionálneho rámca politiky trhu práce
| strana | známka | 
|---|---|
| Únia | 2 | 
| SDKÚ-DS | 2 | 
| KDH | 2 | 
| Smer-SD | 2 | 
| Most-Híd | 2 | 
| EDS | 3 | 
| SDĽ | 3 | 
| SaS | 3 | 
| AZEN | 3 | 
| ĽS-HZDS | 3 | 
| SNS | 3 | 
| Paliho Kapurková | 3 | 
| SMK | 3 | 
| KSS | 4 | 
| ZRS | 4 | 
| SRK | 5 | 
Poradie strán pre hodnotenie sociálnej politiky
| strana | známka | 
|---|---|
| Únia | 2 | 
| KDH | 2 | 
| SDKÚ-DS | 2 | 
| Smer-SD | 2 | 
| Most-Híd | 2 | 
| SaS | 2 | 
| SMK | 3 | 
| ĽS-HZDS | 3 | 
| AZEN | 3 | 
| EDS | 3 | 
| SDĽ | 3 | 
| SNS | 3 | 
| Paliho Kapurková | 4 | 
| KSS | 4 | 
| ND | 4 | 
| ZRS | 4 | 
| SRK | 5 | 








