- O nás»
 - 
	
- Učebnica mzdovej kalkulačky
 - O mzdovej kalkulačke
 - Zmeny v roku 2025
 - Zmeny v roku 2024
 - O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
 - Nevýhody práce na čierno
 - Exekučná kalkulačka
 - Študovať sa oplatí
 - Často kladené otázky
 - Minimálna mzda
 
 - 
	
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
 - Zubári
 - Sestry
 - Farmácia
 - Reforma dôchodkového systému
 - Dôchodková kalkulačka
 - Lekári
 - Strieborná ekonomika
 
 - 
	
- 
	
- Nová metodika miery nezamestnanosti
 - Regionálne rozdiely vo V4
 - Regionálne rozdiely v DHN
 - Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
 - Vývoj NRO12
 - Podrobné štatistiky NRO
 - Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
 - Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
 
 - 
	
- Priemerná mzda
 - Dávky v hmotnej núdzi
 - Výška stravného
 - Číselník okresov Slovenska
 - Inflácia
 - Životné minimum
 - Nezamestnanosť Česka a Slovenska
 - Číselník NACE
 
 - 
	
- Porovnanie dôb dožitia
 - Rodové rozdiely
 - Nezamestnanosť mladých a NEET
 - Minimálna mzda v EÚ
 - Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
 - Podiel miezd na HDP
 - Miera nezamestnanosti
 - Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
 - Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
 - Dlhodobá nezamestnanosť
 - Miera zamestnanosti
 
 - 
	
- Bratislava a jej spádové okresy
 - Kopanice
 - Podunajsko
 - dolné Považie
 - stredné Považie
 - horná Nitra
 - Dolná Nitra
 - Banské mestá
 - Kysuce a Orava
 - Horné Považie - Liptov
 - Spišské mestá
 - Horehronie
 - Juhoslovenská kotlina
 - Košická kotlina - Torysa
 - Horný Zemplín
 - Dolný Zemplín
 
 - Regióny EÚ
 - Kraje Slovenska
 - Nezamestnanosť v regiónoch
 - Dataset okresných údajov
 
 - 
	
 - 
	
- Projekty a aktivity
 - Zvýšenie mzdy
 - 
	
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
 - Integračná suma
 - Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
 - Zdroje financovania
 - Publikácia inkluzívne zamestnávanie
 - Kontrolné mechanizmy
 - Správy
 - Inkluzívni zamestnanci
 - Inkluzívne verejné obstarávanie
 - Úspory
 - Otázky a odpovede
 
 - Komunitné služby
 - 
	
- Garančné poistenie
 - Ochrana zdravia
 - Minimálne mzdové nároky
 - Pracovná cesta
 - Sporenie na dôchodok
 - Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
 - Sociálne benefity
 - Odmeňovanie
 - Výplata mzdy
 - Nároky plynúce zo skončenia pracovného pomeru
 - Zodpovednosť za škodu
 - Pracovný čas a prestávky v práci
 - Dovolenka
 
 - Zákon o službách zamestnanosti
 - Projekt SKRS
 - 
	
- Sabatikal
 - Štatistiky poberateľov dávok
 - Úloha sociálneho pracovníka
 - Administratívna nenáročnosť
 - Riešenie špecifických prípadov
 - Zrušenie priestupkovej imunity
 - Krátka reakčná doba
 - Úvery iba cez účet
 - Maximálna ročná percentná miera nákladov
 - Osobný bankrot
 - Poradenstvo s oddlžovaním
 - Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
 - Zodpovedné narábanie s majetkom
 - Jednoduchšie verejné povinnosti
 - Bankový účet pre každého
 - Osobitný príjemca ako štandard
 - Oplatí sa študovať
 - Rovnosť príjmov pred zákonom
 - Motivačné poistenie v nezamestnanosti
 - Pracovať sa oplatí
 - Služba namiesto peňazí
 - Poberatelia dávok k zamestnaným
 - Inkaso
 
 - Zdravotne postihnutí
 - 
	
- Vzdelávanie nezamestnaných
 - Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
 - Návrh financovania školstva
 - Riešenia nezamestnanosti absolventov
 
 - Knižnica
 
 - 
	
- Všetky správy
 - Aká vysoká by mala byť vaša mzda, aby dobehla infláciu?
 - Mzdová kalkulačka je doplnená o daň z finančných transakcií
 - Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
 - Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
 - Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
 - Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
 - Tlačová konferencia k problematike inkasa
 - Aktivačné práce
 
 - Kontakt
 
Štandardný Eurobarometer 65
Štandardný Eurobarometer č. 65, bol štvrtým, ktorý sa v Slovenskej republike realizoval po vstupe do EÚ (1.máj 2004). Zber dát sa uskutočnil v období od 31. marca do 19. apríla 2006 na vzorke 1 078 respondentov.
Všobecné závery
Občania Slovenskej republiky sú v porovnaní s celoeurópskym priemerom naďalej menej spokojní so svojim životom, aj keď od roku 2003 môžeme pozorovať neustály rast počtu spokojných občanov a pokles počtu nespokojných. Na druhej strane sa optimistickejšie pozerajú do budúcnosti, predovšetkým v päťročnom horizonte. Slováci hodnotia negatívne ekonomickú situáciu, stav zamestnanosti, sociálnej starostlivosti a životného prostredia na Slovensku. Za najväčšie problémy, ktorým musí Slovensko čeliť, považujú Slováci nezamestnanosť, ekonomickú situáciu a systém zdravotnej starostlivosti.
Slováci sa cítia byť najviac spätí s mestom alebo obcou v ktorých žijú a so svojou krajinou a menej sú spätí so svojím regiónom, Európou a Európskou úniou. Občania Slovenskej republiky nedôverujú domácim inštitúciám a v rámci EÚ25 patrí Slovensko ku krajinám s najnižšou úrovňou dôvery k vláde, parlamentu, súdnemu a právnemu systému a k politickým stranám. Na druhej strane Slováci v porovnaní s celoeurópskym priemerom oveľa viac dôverujú inštitúciám EÚ ako aj Európskej únii ako celku.
Občania Slovenskej republiky považujú členstvo ich krajiny v Európskej únii za dobrú vec a sú presvedčení, že Slovensko má prospech a výhody z členstva v EÚ. Pre dve tretiny Slovákov Európska únia znamená slobodu cestovania, štúdia a práce kdekoľvek v EÚ.
Iba tretina slovenských občanov však tvrdí, že rozumie, ako pracuje Európska únia, tretina občanov si myslí, že EÚ má stále iba 15 členov a tiež tretina si myslí, že väčšina európskeho rozpočtu sa použije na administratívne a personálne náklady. Presná polovica Slovákov očakáva, že Európska únia bude o 5 rokov zohrávať dôležitejšiu úlohu v ich živote a nadpolovičná väčšina si to želá.
Občania Slovenskej republiky hodnotia prevažne pozitívne úlohu Európskej únie na Slovensku v oblasti boja proti nezamestnanosti a v oblasti ekonomickej situácie. Nadpolovičná väčšina občanov hodnotí pozitívne vplyv EÚ na Slovensku v oblasti boja proti terorizmu a obrany a zahraničných vecí. Naopak negatívne hodnotia úlohu EÚ v oblasti rastu cien / inflácie.
V súvislosti s budovaním Európskej únie majú Slováci najväčšie obavy z nárastu pašovania drog a medzinárodného organizovaného zločinu a tiež z ťažkostí pre domácich poľnohospodárov, z presunu pracovných miest do krajín s nižšími výrobnými nákladmi ako aj z toho, že Slovensko bude platiť viac a viac Európskej únii.
Naopak za priority, ktorými by sa mala zaoberať Európska únia, považujú slovenskí občania boj proti chudobe a vytláčaniu niektorých skupín obyvateľstva na okraj spoločnosti, boj proti nezamestnanosti a udržiavanie mieru a bezpečnosti v Európe.
Riešenie energetickej krízy vidia Slováci v šetrení energiou a jej efektívnejšom využívaní, ale nie sú ochotní platiť viac za energiu z obnoviteľných zdrojov.
Slováci ako zdroj informácií o Európskej únii najčastejšie využívajú televíziu. V porovnaní s občanmi v EÚ25 však spravodajstvo v médiách sledujú menej pravidelne. Množstvo informácií o Európskej únii v médiách považujú slovenskí občania za primerané a prezentované informácie za objektívne.
Podrobnejšie informácie o výsledkoch verejnej mienky Eurobarometra 65 v súvislosti so zamestnanosťou nájdete na www.iz.sk
Podľa Inštitútu zamestnanosti je najväčším prínosom prieskumu štandardného Eurobarometra, fakt, že sa koná rovnako vo všetkých členských krajinách EÚ spolu s kandidujúcimi krajinami a v prieskume sa každoročne nachádzajú tie isté otázky tak, aby sa názory dali porovnávať v časovej línii. Takto sa dajú rýchlo zistiť v časovom horizonte zmeny v náladách a postojoch u občanov Európskej únie a pristupujúcich krajín.
Menej objektívnym prínosom Eurobarametra je možné porovnávanie prieskumu medzi jednotlivými krajinami EÚ a kandidujúcimi krajinami.
Prieskum je zameraný na jednoduché otázky a názory občanov k ich postojom, očakávaniam a víziám k EÚ a k svojej krajine. Vypĺňaním prieskumu (ankety) občania dávajú najavo svoje presvedčenie (mienku), čo niekedy nemusí korešpondovať s objektívnym pohľadom na ekonomickú, či sociálnu situáciu v skúmaných krajinách EÚ. Pri porovnávaní krajín môžu takýmto spôsobom vznikať isté skreslenia.








