-
- Ciele
- IZ tím»
- Partneri»
- Ponúkame
- IZ v médiách
- Tlačové konferencie
- Podané pripomienky
- Naše blogy
- Kalkulačky
-
- Online učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Príspevok na dochádzku
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Školenia mzdovej kalkulačky
- Strava v škole
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier »
- Sestry
- Reforma dôchodkového systému
- TK: Reforma dôchodkového systému
- Konferencia: Dlhodobá starostlivosť
- Konferencia: Zapájanie do trhu práce a starnutie populácie
- Dôchodková kalkulačka
-
- Publikácia Strieborná ekonomika - potenciál na Slovensku
- Konferencia október 2014
- Konferencia o striebornej ekonomike
- Literatúra
- Príklady produktov
-
- Najmenej rozvinuté okresy»
-
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Priemerná mzda a inflácia
- Životné minimum
- Minimálna mzda
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Splátka verejného dlho ako % HDP
- Hustota obyvateľstva
- Index demografickej závislosti
- Podiel miezd na HDP
- Miera náhrady miezd dôchodkami
- ľudia v riziku chudoby a sociálneho vylúčenia
- Zamestnanosť žien s viac ako troma deťmi
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v nedeľu
- Miera nezamestnanosti - nad 55 rokov
- Dlhodobá nezamestnanosť
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
- Miera zamestnanosti
- Percento pracovníkov väčšinou pracujúcich z domu
- HDP na obyvateľa v PPS ako priemer EÚ
- Odpracované hodiny u osôb na plný úväzok
- Miera nezamestnanosti
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Nezamestnanosť v regiónoch
-
- Projekty a aktivity
-
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Konferencia inkluzívny rast a zamestnanosť v Európe
- Zdroje financovania»
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Regionálny aspekt
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
-
- Koncepčné a analytické materiály
- Reforma dlhodobej starostlivosti
- Konferencia: Dôsledky starnutia populácie
-
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Potvrdenie o zamestnaní
- Pracovný posudok
- Preplatenie nevyčerpanej dovolenky
- Výplata náhrady mzdy
- Odchodné
- Odstupné
- Výplata mzdy
- Nároky plynúce zo skončenia pracovného pomeru
- Zodpovednosť za škodu
- Prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
-
- Študentské pôžičky ako riešenie nedostatku študentov v prioritných odboroch
- Miesto pre každé dieťa
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Ďalšie vzdelávanie
- Nezamestnanosť a neaktivita mladých
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
- Zdravotne postihnutí»
- Konferencie
- Knižnica
-
- Všetky správy
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Nové životné minimum v mzdovej kalkulačke
- Nezamestnanosť v apríli 2020
- Úloha štátu v oblasti zamestnanosti v regióne Spiš
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Mobilná aplikácia mzdovej kalkulačky
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Modelovanie poistenia v nezamestnanosti
- Aktivačné práce»
- Zamestnanosť v dnešných podmienkach
- Kontakt»
Tlačová správa: Predlžovanie aktivačných prác je krokom späť
Predĺženie možnosti zúčastňovať sa na aktivačných prácach pre dlhodobo nezamestnaných je pre slovenských trh práce krokom späť. Predĺženie v rôznych podobách navrhujú súbežne Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR a Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS) v Návrhu na využitie finančných prostriedkov štátu na vytvorenie nových pracovných miest, resp. na zachovanie zamestnanosti, ktorým by sa mala v stredu zaoberať vláda.
„Aktivačné práce sú krokom späť a navrhnuté opatrenia majú viac ako nezamestnaným pomôcť hlavne obciam v ich zlej finančnej situácii,“ uviedol Michal Páleník z Inštitútu zamestnanosti (IZ). IZ už dlhodobo upozorňuje na to, že aktivačné práce nepodporujú udržiavanie pracovných návykov nakoľko medzi zamestnávateľom (napr. obcou) a zamestnaným nie je podpísaná štandardná pracovná zmluva, čo znamená, že UoZ môžu napríklad porušovať povinnosti pracujúcich tak ako ich definuje Zákonník práce. Namiesto aktivačných prác by mali byť prostriedky na aktívnu politiku trhu práce vynakladané efektívnejšie. „Riešenie vidíme v zakladaní sociálnych podnikov, tak ako to nedávno navrhlo ministerstvo práce a ako sú definované v zákone 5/2004,“ uviedol Michal Páleník z IZ.
Sociálne podniky ako také, aj tie v správe obcí, sú vhodným nástrojom na riešenie dlhodobej nezamestnanosti na lokálnej úrovni. Inštitút zamestnanosti navrhuje, aby činnosť takýchto sociálnych podnikov mala najmä verejnoprospešný charakter vo vzťahu k poskytovaniu služieb občanom. Išlo by o tzv. služby verejného záujmu, ktoré by mala definovať vláda Slovenskej republiky na základe Lisabonskej zmluvy o EÚ. „Služby verejného záujmu si môže definovať každý členský štát tak ako uzná za vhodné, Lisabonská zmluva ich iba rozdeľuje na služby ekonomického a neekonomického charakteru,“ upresnil Michal Páleník.
Ministerstvo pôdohospodárstva SR chce podľa toho istého návrhu vytvoriť 5 tisíc pracovných miest a to zamestnaním uchádzačov o zamestnanie v Štátnych lesoch, š.p. Toto opatrenie nepovažuje Inštitút zamestnanosti za veľmi šťastné, keďže je úzko profilované len na štátne lesy a podpora zo štátneho rozpočtu sa bude vzťahovať na vykonávanie najmä ekonomických aktivít v nich. Tým sa narušuje podnikateľské prostredie a podnikanie vlastníkov neštátnych lesov je týmto krokom diskriminované. Tu by bola rovnako žiaduca podpora aj neekonomických aktivít v lesoch, ako turizmus, cyklistika, či rekreácia formou napríklad údržby chodníkov, značkovania, a to bez rozdielu vlastníctva.
Ďalej podľa návrhu by mal aj rezort hospodárstva podporiť vznik 3 587 nových pracovných miest a to podporou investorských projektov spolu za 128 miliónov eur na roky 2010 až 2012. Jedno pracovné miesto tak bude v priemere stáť 35 600 eur. Z ďalších opatrení na zvyšovanie počtu pracovných miest z prostriedkov štátneho rozpočtu sa javí efektívne podpora zatepľovania budov, ktorá má nie len pozitívny dopad na zamestnanosť, ale aj na životné prostredie a energetickú náročnosť. Vytvoriť alebo udržať sa tak má 11,1 tisíc až 13,4 tisíc pracovných miest. Takéto aktivity plniace viacero cieľov by bolo potrebné podporovať v širšom rozsahu.

Aktivačná činnosť
Aktivačné práce sa na Slovensku úplne minuli účinku a nedosahujú ciele, na ktoré boli určené. . . .
Podobné správy
Aktivačná činnost - čo píšu iní, Pripomienky k aktivačným prácam, 2007, Aktivačný príspevok, 417/2013 Z.z. – zákon o pomoci v hmotnej núdzi, Dávky v hmotnej núdzi, §52a Príspevok na aktivačnú činnosť formou dobrovoľníckej služby, §52 Príspevok na aktivačnú činnosť formou menších obecných služieb pre obec alebo formou menších služieb pre samosprávny kraj , 5/2004 Z.z. – zákon o službách zamestnanosti, SWOT analýza aktivačnej činnosti, Aktivačná činnosť
Rýchla navigácia
Aktuálne štatistiky
Február 2021: počet UoZ na úradoch práce: 234288, z toho 85524 dlhodobo, miera 8.6% (3.1% dlhodobá nezamestnosť)
Najvyššia nezamestnanosť: Revúca 22.4% (12.1%), Rimavská Sobota 21.9% (12.8%), Kežmarok 20.4% (10.2%), Rožňava 18.2% (9.9%), Vranov nad Topľou 17.6% (8.9%)
Najnižšia nezam.: Bratislava V 4.1%, Bratislava I 4.2%, Hlohovec 4.6%, Trenčín 4.6%, Ilava 4.7%