- O nás»
-
- Učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Zmeny v roku 2024
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Minimálna mzda
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
- Zubári
- Sestry
- Farmácia
- Reforma dôchodkového systému
- Dôchodková kalkulačka
- Lekári
- Strieborná ekonomika
-
-
- Nová metodika miery nezamestnanosti
- Regionálne rozdiely vo V4
- Regionálne rozdiely v DHN
- Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
- Vývoj NRO12
- Podrobné štatistiky NRO
- Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
- Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
-
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Priemerná mzda a inflácia
- Životné minimum
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Porovnanie dôb dožitia
- Rodové rozdiely
- Nezamestnanosť mladých a NEET
- Minimálna mzda v EÚ
- Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
- Podiel miezd na HDP
- Zamestnanosť žien s viac ako troma deťmi
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v nedeľu
- Dlhodobá nezamestnanosť
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
- Miera nezamestnanosti
- Miera zamestnanosti
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Kraje Slovenska
- Nezamestnanosť v regiónoch
- Dataset okresných údajov
-
-
- Projekty a aktivity
-
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
- Integračná suma
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Zdroje financovania
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
- Komunitné služby
-
- Minimálne mzdové nároky
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Výplata mzdy
-
- Potvrdenie o zamestnaní
- Pracovný posudok
- Preplatenie nevyčerpanej dovolenky
- Výplata náhrady mzdy
- Odchodné
- Odstupné
- Zodpovednosť za škodu
- Pracovný čas a prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
- Projekt SKRS
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
-
- Miesto pre každé dieťa
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
- Knižnica
- Zdravotne postihnutí
-
- Všetky správy
- (eng)aging!
- Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Aktivačné práce
- Kontakt
Prvý polrok 2019
Pripomienky podané v prvom polroku 2019.
- 25.3.2019: LP/2019/154 Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve, slov-lex, aktivita starnutie
zmeniť v štvrtej časti v § 38eo nasledujúco:
Od 1. januára 2020 je sadzba poistného pre štát 4 % z vymeriavacieho základu.
zdôvodnenie:
V vplyve na rozpočet verejnej správy sa uvádza, že „Financovanie zvýšených výdavkov nie sú rozpočtovo zabezpečené z prostriedkov verejného zdravotného poistenia na rok 2019 a rozpočtového výhľadu na roky 2020 a 2021 a rovnako je tomu v roku 2022“
Vzhľadom na to, že plánované výdavky na roky 2019, 2020, 2021 a 2022 sú vo výške 14 224 731 Eur, 52 690 587 Eur, 65 336 328 Eur a 81 017 047 Eur navrhujeme kryť dané výdavky zvýšením poistného sa poistencov štátu na úroveň 4 % z vymeriavacieho základu priemernej mzdy s pred 2 rokov. Zároveň navrhujeme, aby daná sadzba sa nemenila každý rok, t.j. nebola predmetom politického rozhodovania.
Prijatie predmetnej zmeny by spôsobilo, že sadzba za poistencov štátu by nebola otázkou politických rokovaní a zároveň by sa navýšené finančné prostriedky dali využiť zlepšenie dlhodobej starostlivosti.
- zákon o cestnej premávke
- 5.4.2019: NP Zamestnanie pre všetkých: zmeniť nastavenie aby sa viac odlišovalo od osobitného príspevku, zaviesť nárokovateľnosť tohto príspevku, a aby bol dostupný iba pre viacnásobne znevýhodnených UoZ
- 5.4.2019: NP SME SI ROVNÍ: doplniť aktivitu, ktorá bude monitorovať plnenie § 63 ods 1 písm d) u zamestnávateľov, ktorí sú súčasťou verejného sektora a vytvoriť štúdiu popisujúcu dôvody neplnenia tohto písmena. zároveň monotorujúce všetky výberové konania týchto zamestnávateľov, ktorí neplnia svoje povinnosti
- 5.4.2019: NP Zamestnaj sa, buď KOMPetentný!: do všetkých podaktivít explicitne doplniť, že výstupy projektu (testy, školiace materály, …) budú ihneď dostupné pod slobodnou licenciou a v podaktivite 2 doplniť, že školenia sa týkajú výhradne open-source programov
- 5.4.2019: NP Cesta na trh práce 3: do opatrenia 1 doplniť požiadavku na uzavretie zmluvy na dobu neurčitú a z cieľovej skupiny odstrániť UoZ, ktorí nie sú znevýhodnení
- 15.4.2019: LP/2019/210 Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách: žiadame § 83 odsek 8 vypustiť zo zákona: V súčasnosti, kedy je nedostatok miest v sociálnej služby pokladáme vyjadrenie obce, či je, alebo nie je v súlade s komunitným plánom, ako zbytočnú administratívu, ktorá spomaľuje proces tvorby miest u poskytovateľoch sociálnej služby. Nakoľko mnohé obce nemajú spracovaný komunitný plán, a zároveň je časté, že nemajú sociálne služby spomenuté vo svojom komunitnom pláne. link1, link2
- 15.4.2019: Koncepcia na ochranu odberateľov spĺňajúcich podmienky energetickej chudoby: slov-lex, zapajanie
- 4.6.2019: NP podpora univerzálneho navrhovania: v zámere projektu explicitne uviesť, že výstupy projektu (najmä všetky analýzy a štandardy) budú ihneď dostupné pod slobodnou licencou v zmysle DFSG
- 4.6.2019: NP Modernizácia odbornej prípravy dospelých zrakovo postihnutých osôb pre trh práce: prehodnotiť na dopytovo orientovaný projekt, eventuálne pripojiť do systému APVV (vzdelávaniu zrakovo postihnutých sa venuje množstvo inštitúcií (námatkovo PF UK, FPV UMB). vedenie aktivity ako národný projekt diskvalifikuje tieto inštitúcie z možnosti pokračovať vo výskume a tým aj znižuje kvalitu)
- 4.6.2019: Zvyšovanie povedomia v oblasti rodovej rovnosti: zvýšiť rozpočet dvojnásobne a doplniť aj inštitúcie súkromnej sféry, doplniť Bratislavský kraj
Tento článok je súčasťou projektu Politiky zamestnanosti realizovaného Inštitútom zamestnanosti. Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu v rámci OP EVS.
Podobné správy
zakon 5 pripomienky k novele august 2007 (pdf) .pdf .odt .doc, Pripomienky k zákonu o verejnom obstarávaní, august 2017, Miesto pre každé dieťa, Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania, Návrhy na zlepšenie podnikateľského prostredia, Miesto pre každé dieťa, november 2016, Reforma dôchodkového systému, Pripomienky podané v novembri 2018, Pripomienky k zákonu o sociálnej ekonomike, Prvý polrok 2019
Rýchla navigácia
- Správy a novinky
- Projekty a aktivity
- Údaje o okresoch
- Regióny Slovenska
- Inkluzívne zamestnávanie
- Starnutie populácie
- Náhodný región: Česko, Severozápad, Úsťanský kraj