Inštitút zamestnanosti - https://www.iz.sk - logoqr kod na stranku

Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú NUTS 1 - rok 2020

mapa nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú v nuts 1vývoj nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú v nuts 1

poradiekódregiónhodnotapoznámka
1.NL4ZUID-NEDERLAND4.1
2.NL3WEST-NEDERLAND4.5
3.NL2OOST-NEDERLAND4.6
4.DEDSasko4.9za 2019
5.NO0Nórsko4.9
6.NL1NOORD-NEDERLAND5.2
7.DECSAARLAND5.6za 2019
8.DEGTHÜRINGEN5.7za 2019
9.SE3NORRA SVERIGE6
10.IS0ÍSLAND6.1
11.DE2Bavorsko6.1
12.DE1Bádensko-Württembersko6.3
13.CH0SCHWEIZ/SUISSE/SVIZZERA6.4
14.DE4BRANDENBURG6.4za 2019
15.SE2SÖDRA SVERIGE6.5
16.SE1ÖSTRA SVERIGE6.6
17.LU0LUXEMBOURG6.6
18.CZ0ČESKÁ REPUBLIKA6.6
19.DEBPorýnie-Falcko6.8
20.DE8MECKLENBURG-VORPOMMERN6.8za 2019
21.DEESACHSEN-ANHALT7.1za 2019
22.LV0LATVIJA7.1
23.PL7MAKROREGION CENTRALNY7.2
24.BE2Flámsky región7.3
25.DK0Dánsko7.4
26.AT3WESTÖSTERREICH7.4
27.DE9Dolné Sasko7.5
28.PL2MAKROREGION POŁUDNIOWY7.6
29.PL5MAKROREGION POŁUDNIOWO-ZACHODNI7.6
30.SI0SLOVENIJA7.7
31.AT2SÜDÖSTERREICH7.7
32.UKJSouth East England7.9za 2019
33.DE7Hesensko8
34.PL9MAKROREGION WOJEWÓDZTWO MAZOWIECKIE8.1
35.DEASeverné Porýnie-Vestfálsko8.2
36.FRHBRETAGNE8.3
37.UKKSouth West England8.3za 2019
38.DE6HAMBURG8.3za 2019
39.HU1KÖZÉP-MAGYARORSZÁG8.4
40.PL4MAKROREGION PÓŁNOCNO-ZACHODNI8.5
41.AT1OSTÖSTERREICH8.5
42.PT1CONTINENTE8.7
43.EE0EESTI8.9
44.PL6MAKROREGION PÓŁNOCNY9
45.UKMŠkótsko9za 2019
46.MT0MALTA9.2
47.FI1MANNER-SUOMI9.3
48.DE5BREMEN9.3za 2019
49.DEFSCHLESWIG-HOLSTEIN9.3
50.FRJLANGUEDOC-ROUSSILLON-MIDI-PYRÉNÉES9.5
51.ES2NORESTE9.6
52.UKNSeverné Írsko9.7za 2019
53.FR1ILE-DE-FRANCE9.8
54.FRKAUVERGNE-RHÔNE-ALPES9.8
55.ES3Madridské spoločenstvo9.9
56.ES1NOROESTE10
57.HU2DUNÁNTÚL10
58.UKHEast of England10za 2019
59.DE3BERLIN10
EU28EU2810.1za 2019
60.EL3ATTIKΗ10.1
61.UKFEast Midlands10.1za 2019
62.FRIAQUITAINE-LIMOUSIN-POITOU-CHARENTES10.1
63.BG4ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ10.3
64.FRGPAYS DE LA LOIRE10.5
65.SK0SLOVENSKO10.7
66.LT0Litva10.8
67.UKIVeľký Londýn10.9za 2019
68.BE1Región Brusel-hlavné mesto11.3
69.UKGWest Midlands11.3za 2019
70.UKLWales11.6za 2019
71.FRDNORMANDIE11.6
72.FRBCENTRE – VAL DE LOIRE11.6
73.BE3Valónsko11.7
74.FRCBOURGOGNE-FRANCHE-COMTÉ11.8
75.PL8MAKROREGION WSCHODNI11.9
76.IE0Írsko12
77.HR0HRVATSKA12.2
78.UKDNorth West England12.5za 2019
79.ITHNORD-EST12.5
80.RO2MACROREGIUNEA DOI12.6
81.UKEYorkshire and the Humber12.8za 2019
82.ES4CENTRO (ES)13
83.FRFALSACE-CHAMPAGNE-ARDENNE-LORRAINE13
84.EL5ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ13.1
85.FRLPROVENCE-ALPES-CÔTE D’AZUR13.2
86.RO4MACROREGIUNEA PATRU13.4
87.UKCNorth East England14za 2019
88.RS1Србија – север14.4
89.FRENORD-PAS DE CALAIS-PICARDIE14.4
90.CY0ΚΥΠΡΟΣ14.4
91.ES5ESTE15.3
92.HU3ALFÖLD ÉS ÉSZAK15.3
93.RO3MACROREGIUNEA TREI15.4
94.ITCNORD-OVEST15.9
95.EL6ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ16
96.PT3REGIÃO AUTÓNOMA DA MADEIRA16.1za 2016
97.ITICENTRO (IT)16.3
98.ES6SUR16.5
99.EL4NΗΣΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ, KΡΗΤΗ17.2
100.PT2REGIÃO AUTÓNOMA DOS AÇORES17.2
101.RS2Србија – југ17.4
102.RO1MACROREGIUNEA UNU17.9
103.BG3СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ18.8
104.FRMCORSE18.8
105.MK0ПОРАНЕШНА ЈУГОСЛОВЕНСКА РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЈА19.6
106.ES7Kanárske ostrovy19.7
107.ME0ЦРНА ГОРА21.1
108.TR1ISTANBUL21.4
109.TR5BATI ANADOLU22.9
110.TR8BATI KARADENIZ24.3
111.TR3EGE24.5
112.FRYRUP FR – RÉGIONS ULTRAPÉRIPHÉRIQUES FRANÇAISES24.8
113.ITFSUD25
114.TR2BATI MARMARA25.4
115.TR9DOGU KARADENIZ25.5
116.TR4DOGU MARMARA26.2
117.ITGISOLE27.2
118.TR7ORTA ANADOLU27.7
119.TR6AKDENIZ29.2
120.TRAKUZEYDOGU ANADOLU34.3
121.TRBORTADOGU ANADOLU36.8
122.TRCGÜNEYDOGU ANADOLU42.2

Údaje za rok 2020. Zdrojom dát je Eurostat, tabuľka [edat_lfse_22].


https://www.iz.sk/sk/projekty/ukazovatele-za-EU/nezamestnani-mladi-ktori-sa-nezvdelavaju-nuts-1
ikona Školstvo a trh práce

Školstvo a trh práce

Slovensko dlhodobo trpí slabým prepojením trhu práce a školstva, čo má za dôsledok vysokú nezamestnanosť absolventov a mladých ľudí. Až dve tretiny absolventov končia humanitne zamerané odbory (ekonómia, právo či sociálna práca), pričom na trhu práce sa v súčasnosti uplatnia najmä absolventi technického zamerania (programátori, elektrotechnici), ktorých je nedostatok. Ide o zlú komunikáciu medzi školstvom a trhom práce.. . .